Kütüphane Müdürlüğü

Sıkça Sorulan Sorular


Genel

Dış kullanıcı üyeliği için Kütüphane web sayfasında yer alan başvuru formunun doldurulması gerekir. Bu forma; http://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/uploads/cms/library.ieu.edu.tr/4692_1416822372.pdf adresinden erişim sağlanabilir.
Form doldurulup imzalandıktan ve üyelik ücreti (öğrenci 45.-TL, öğrenci dışı 60.-TL) ödendikten sonra 1 (bir) yıllık dış kullanıcı üyeliği başlatılır.
Akademik Yıl İçinde:  Hafta içi 08:30-22:00 Hafta sonu Cumartesi 10:00-17:00
Yaz ve Yarıyıl Tatili:   Hafta içi 08:30-18:00 Hafta sonu Kapalıdır.
Kütüphane Hizmetleri Yönergesine göre İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personel, İEÜ mezunları, İzmir Ticaret Odası Meclis Üyeleri ve İÜP (İzmir Üniversiteler Platformu) kapsamında üye olan diğer üniversite akademisyen ve Lisansüstü öğrencileri Kütüphane hizmetlerinden yararlanabilmektedirler.
Ayrıca bireyler ve kuruluşların çalışanları da belirli bir ücret karşılığı dış kullanıcı statüsünde üye olup kullanabilmektedirler.
Türkiye’deki diğer akademik personel ve doktora öğrencileri, yabancı araştırmacılar ile diğer kuruluşlarda çalışan kütüphaneciler çalışma saatleri içinde Kütüphanemizi araştırma amaçlı olarak ziyaret edebilirler.
Dışarıdan gelen araştırmacılar kimlik kartlarını güvenliğe bırakmak koşuluyla Kütüphanemizde araştırma yapabilir, gerekli materyalden fotokopi çektirebilirler.
İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencileri mezun olduktan sonra herhangi bir materyal ödünç almaksızın çalışma saatleri içinde Kütüphaneden yararlanabilmektedirler. Materyal ödünç alabilmek için Mezunlar Derneği’ne üye olmak şartı aranmaktadır.

Ödünç Verme Hizmeti

Ödünç aldığınız kitapları iade tarihine 3 gün kala birçok yönden herhangi birini kullanarak uzatma yapabilirsiniz. Örneğin; Hesabım sayfası üzerinden uzatabilirsiniz, Kütüphaneye gelerek uzatabilirsiniz, Telefon ile Kütüphane Ödünç Verme Bankosu numaralarını (0232) 488 8388, 4888389, 4888399 arayarak uzatabilirsiniz, Kütüphane mail adresi olan library@ieu.edu.tr adresine uzatma yapmak istediğinizi belirten maili atarak uzatabilirsiniz. 
Çok istisnai durumlar olmadığı sürece öğrenci kimlik kartı olmadan materyal ödünç verilmez.
Öncelikle katalog tarama sayfasına gelerek Yordam Kütüphane Otomasyon Programı’nda kayıtlı bulunan üye kodu ve şifrenizle oturum açmanız gerekir. (Üye kodunuzu ve/veya şifrenizi bilmiyorsanız Kütüphanemiz Ödünç Verme Bankosu’ndan gerekli bilgileri öğrenebilirsiniz)
Daha sonra aradığınız materyali taratıp çıkan sonuç üzerinde, gerekli ayırtma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
Okuyucu gurubuna ve ödünç alınan materyal türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin öğrenciler 5 kitap, 3 süreli yayın ve 2 kitap dışı materyal ödünç alabilirken akademisyenler 10 kitap 3 süreli yayın ve 2 kitap dışı materyal ödünç alabilmektedir. Detaylı bilgi için Kütüphanemiz web sayfası altında yer alan Ödünç Verme Hizmeti sayfasını ziyaret ediniz.
Gecikmiş materyale uygulanan günlük cezalar, materyalin zamanında geri dönüşünü veya yenilenmesini güvence altına almayı hedeflemek için uygulanır.
Gününden geç iade edilen, her bir materyal için günlük 1,00.-TL ceza miktarı uygulanır
Öğrenciler ve dış kullanıcı üyeler ceza miktarlarını, kayıp/hasarlı materyallerin yenileme ücretlerini, depozit ve üyelik ücretlerini Kütüphanemiz Ödünç Verme Bankosundaki POS makinesinden kimlik kartlarına yükleyecekleri para ile yapabilirler. Akademisyen ve İdari Personelin ceza miktarları ise maaşlarından kesilerek yapılmaktadır.
Uzatma yapamadığınız gibi materyal de ödünç alamazsınız. Bu durumda; öncelikle cezanın ödenmesi gerekir. Sonrasında uzatma işlemi veya materyal ödünç alma işlemi gerçekleşebilir.
Kütüphane materyalinin kaybedilmesi veya hasara uğraması halinde, bunun acil olarak bizzat gelerek veya library@ieu.edu.tr adresi ya da 4888388-4888389-4888399 telefon numaralarından Kütüphaneye bildirilmesi gerekir.
Kaybedilen materyal için materyalin güncel piyasa değeri, 10.-TL’lik işlem bedeli ve kargo bedelini içeren toplam miktar, kullanıcıdan talep edilecektir.

Kütüphanelerarası Ödünç Alma

Akademisyenler ve idari personel ILL hizmeti kapsamında diğer üniversite kütüphanelerinden kitap isteğinde bulunabilir. Bunu yapmak için ILL Formu’nun doldurulması gerekir.

Süreli Yayınlar Hizmeti ( Dergi, gazete, rapor, istatistik, vb...)

Günlük gazeteler, dergiler ve kitap dışı materyal Kütüphane Alt Kat Salonunda yer almaktadır.
Kütüphanemize gelen dergilerin (süreli yayınların) son sayıları ödünç verilmemektedir. 

Araştırma ve E-Kaynaklar

İlk yapmanız gereken, Kütüphane web sayfası üzerinde bulunan AKADEMİK ARAMA MOTORU adlı keşif aracını kullanarak tarama yapmak olmalıdır.
Veri tabanı, başta elektronik dergi içerikleri için oluşturulmuş ve sonrasında kitapların da eklenmesiyle daha da gelişmiş elektronik bilgi bankalarıdır. İçerisinde e-dergi ve e-kitaplar yer alır.
Veri tabanları bir konu ile ilgili olabileceği gibi (Matematik konusundaki MathSciNet veya Hukuk konusundaki Hein-Online gibi) birçok konuyu içeren genel nitelikli de olabilir (EbscoHost veya ABI Inform Global gibi)
Veri tabanlarının kendi arama motorları vardır. Bu yüzden, Kütüphane web sayfası üzerinde bulunan AKADEMİK ARAMA MOTORU ile yapılan bir arama sonuç vermediği takdirde, özel bir veri tabanına yönelmek yararlı bir ek strateji olabilir.
Kütüphanenin abone olduğu veri tabanlarına kampüs dışından erişebilmek için öncelikle bilgisayarınızın proxy ayarlarını değiştirmeniz gerekir. Proxy ayarlarının değişimine yönelik detaylı bilgiye Kütüphane veya Bilgi İşlem Müdürlüğü web sayfalarındaki adresten erişim sağlanabilir.
Koleksiyonumuzda bulunan bütün elektronik kitaplara, diğer materyal ile birlikte Kütüphane katalog tarama sayfasından taranıp URL adresine tıklanması ile erişim sağlanır
Ayrıca e-kitap veri tabanının (Ebrary gibi) bizzat kendi içerisindeki arama motorundan da taranıp erişim sağlanabilir.
Elektronik kitaplar kendi içinde farklılık göstermekle birlikte pek çok elektronik kitabın çıktı, kayıt ve e-posta paylaşımı seçeneği vardır. 

Kütüphane Oryantasyonu

Kütüphanemizde her akademik yılın başında, yeni öğrenciler ve akademisyenler için Üniversite Rektörlüğü tarafından önceden planlanmış oryantasyon eğitim seansları yapılır. Ayrıca yıl boyunca da, istek üzerine, bireysel ve grup turları düzenlenerek oryantasyon eğitimi verilmektedir. 

Yayın İstek

Akademisyenler, öğrenciler ve idari personel çevrimiçi kitap siparişi formu aracılığıyla kitap isteklerini verebilirler.

Reserv Koleksiyon

Rezerve amacıyla seçilmiş olan kitaplar, o yıl içerisinde okutulan ders kitaplarının akademisyenler tarafından Kütüphanemize bildirilmesi ile oluşturulmuş olup Ödünç Verme Bankosu yanındaki raflarda muhafaza edilir. Bu kitapların bilgilerine katalog tarama programı taranarak ulaşılır.
Rezerve kitaplar kimlik karşılığında, sadece  2(iki) saatliğine olmak ve Kütüphane içerisinde kullanılmak koşulu ile ödünç alınabilir. 

İmkanlar

Kütüphane’nin her yerinde kablosuz internet bağlantısı mevcuttur.
Okuyucuların birlikte çalışmaları için 2 adet oda, Grup Çalışma Odası olarak hizmete sunulmuştur. 
Grup çalışma odalarını randevu alarak rezerve etmek mümkündür. Bu rezerve süresi günde iki saat olacak şekildedir. 

 

Çalışma Saatleri


Akademik Yıl İçinde
Hafta içi 08.30- 22.00
Cumartesi 10.00-17.00
Pazar Kapalı
Yaz ve Yarıyıl Tatili
Hafta içi 08:30 - 17:45
Hafta sonu Kapalı

Hızlı Linkler


 

Tanıtım Videosu


SOSYAL MEDYA