İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • Kütüphane Müdürlüğü

    Sıkça Sorulan Sorular

    Genel


    Akademik Yıl İçinde:  Hafta içi 08:30-22:00 Hafta sonu Cumartesi 10:00-17:00
    Yaz ve Yarıyıl Tatili:   Hafta içi 08:30-18:00 Hafta sonu Kapalıdır.

    Kütüphane Hizmetleri Yönergesine göre İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personel, İEÜ mezunları, İzmir Ticaret Odası Meclis Üyeleri ve İÜP (İzmir Üniversiteler Platformu) kapsamında üye olan diğer üniversite akademisyen ve Lisansüstü öğrencileri Kütüphane hizmetlerinden yararlanabilmektedirler.
    Türkiye’deki diğer akademik personel ve doktora öğrencileri, yabancı araştırmacılar ile diğer kuruluşlarda çalışan kütüphaneciler çalışma saatleri içinde Kütüphanemizi araştırma amaçlı olarak ziyaret edebilirler.

    Dışarıdan gelen araştırmacılar kimlik kartlarını güvenliğe bırakmak koşuluyla Kütüphanemizde araştırma yapabilir, gerekli materyalden fotokopi çektirebilirler.

    İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencileri mezun olduktan sonra herhangi bir materyal ödünç almaksızın çalışma saatleri içinde Kütüphaneden yararlanabilmektedirler. Materyal ödünç alabilmek için Mezunlar Derneği’ne üye olmak şartı aranmaktadır.

    Ödünç Verme Hizmeti

    Ödünç aldığınız materyali, iade tarihine 3 gün kala aşağıdaki seçenekleri kullanarak uzatabilirsiniz.

    1. Hesabım sayfası üzerinden kişisel sayfanıza girerek,
    2. Kütüphane mail adresine (library@ieu.edu.tr) uzatma yapmak istediğinizi belirten mail göndererek,
    3. Ödünç verme bankosunu numaralarını (0232) 488 8388, 4888389, 488 8395 arayarak,
    4. Kütüphaneye gelerek uzatma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

    Çok istisnai durumlar olmadığı sürece öğrenci kimlik kartı olmadan materyal ödünç verilmez.

    Öncelikle katalog tarama sayfasına gelerek Oturum aç seçeneğini kullanarak Yordam Kütüphane Otomasyon Programı’nda kayıtlı bulunan üye kodu ve şifrenizle oturum açmanız gerekir. (Üye kodunuzu ve/veya şifrenizi bilmiyorsanız Kütüphanemiz ödünç verme bankosu’ndan gerekli bilgileri öğrenebilirsiniz) Daha sonra aradığınız materyali taratıp çıkan sonuç üzerinde, gerekli ayırtma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

    Okuyucu gurubuna ve ödünç alınan materyal türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin öğrenciler 5 kitap, 3 süreli yayın ve 2 kitap dışı materyal ödünç alabilirken akademisyenler 10 kitap 3 süreli yayın ve 2 kitap dışı materyal ödünç alabilmektedir. Detaylı bilgi için Kütüphanemiz web sayfasında Hizmetlerimiz başlığı altında yer alan Ödünç Verme Hizmeti sayfasını ziyaret ediniz.

    Gecikmiş materyale uygulanan günlük cezalar, materyalin zamanında geri dönüşünü veya yenilenmesini güvence altına almayı hedeflemek için uygulanır.

    Gününden geç iade edilen, her bir materyal için günlük 1,00.-TL ceza miktarı uygulanır

    Öğrenciler ve dış kullanıcı üyeler ceza miktarlarını, kayıp/hasarlı materyallerin yenileme ücretlerini, depozito ve üyelik ücretlerini  Mali İşler Müdürlüğü’ne ödeyerek makbuzunu Kütüphanemiz Ödünç Verme Bankosuna teslim edebilirler. Akademisyen ve İdari Personelin ceza miktarları ise maaşlarından kesilerek yapılmaktadır.

    Gecikme cezası oluştuğu zaman uzatma yapamazsınız ve materyal ödünç alamazsınız. Bu durumda; öncelikle cezanın ödenmesi gerekir. Sonrasında uzatma işlemi veya materyal ödünç alma işlemi gerçekleşebilir.

    Kütüphane materyalinin kaybedilmesi veya hasara uğraması halinde, bizzat Kütüphaneye gelerek, library@ieu.edu.tr adresine mail göndererek ya da 4888388-4888389-4888395 numaralı telefonlar arayarak bilgi verilmelidir.

    Kaybedilen materyal için materyalin güncel piyasa değeri, 10.-TL’lik işlem bedeli ve kargo bedelini içeren toplam miktar, kullanıcıdan talep edilecektir.

    Kütüphanelerarası Ödünç Alma

    Akademisyenler ve idari personel ILL hizmeti kapsamında diğer üniversite kütüphanelerinden kitap isteğinde bulunabilir. Bunu yapmak için ILL Formu’nun doldurulması gerekir.

    Süreli Yayınlar Hizmeti ( Dergi, gazete, rapor, istatistik, vb...)

    Günlük gazeteler kütüphane alt kat salonunda;  dergiler, kitaplar ve kitap dışı material ise Kütüphane üst kat salonunda yer almaktadır.

    Kütüphanemize gelen dergilerin (süreli yayınların) son sayıları ödünç verilmemektedir. 

    Araştırma ve E-Kaynaklar

    Kütüphane ana sayfasında yer alan Tüm Kaynaklarda Arama alanından tarama yapabileceğiniz gibi, Veri Tabanları alanından da tarama yapabilirsiniz.

    Veri tabanı, başta elektronik dergi içerikleri için oluşturulmuş ve sonrasında kitapların da eklenmesiyle daha da gelişmiş elektronik bilgi bankalarıdır. İçerisinde e-dergi ve e-kitaplar yer alır.
    Veri tabanları bir konu ile ilgili olabileceği gibi (Matematik konusundaki MathSciNet veya Hukuk konusundaki Hein-Online gibi) birçok konuyu içeren genel nitelikli de olabilir (EbscoHost veya ABI Inform Global gibi)
    Veri tabanlarının kendi arama motorları vardır. Bu yüzden, Kütüphane web sayfası üzerinde bulunan AKADEMİK ARAMA MOTORU ile yapılan bir arama sonuç vermediği takdirde, özel bir veri tabanına yönelmek yararlı bir ek strateji olabilir.

    Kütüphanenin abone olduğu veri tabanlarına kampüs dışından erişebilmek için öncelikle bilgisayarınızın proxy ayarlarını değiştirmeniz gerekir. Proxy ayarlarının değişimine yönelik detaylı bilgiye Kütüphane veya Bilgi İşlem Müdürlüğü web sayfalarındaki adresten erişim sağlanabilir.

    Kütüphane ana sayfasında yer alan Tüm Kaynaklarda Arama alanından tarama yapabileceğiniz gibi, Veri Tabanları ve katalog tarama alanlarından da tarama yapabilirsiniz.

    Elektronik kitaplar kendi içinde farklılık göstermekle birlikte pek çok elektronik kitabın çıktı, kayıt ve e-posta paylaşımı seçeneği vardır. 

    Kütüphane Oryantasyonu

    Kütüphanemizde her akademik yılın başında, yeni öğrenciler ve akademisyenler için Üniversite Rektörlüğü tarafından önceden planlanmış oryantasyon eğitimleri yapılır. Ayrıca yıl boyunca da istek üzerine, bireysel ve grup turları düzenlenerek oryantasyon eğitimi verilmektedir. 

    Yayın İstek

    Akademisyenler, öğrenciler ve idari personel çevrimiçi kitap siparişi formu aracılığıyla kitap isteklerini verebilirler.

    Reserv Koleksiyon

    Rezerve bölümüne konulmuş kitaplar, o yıl içerisinde okutulan ders kitaplarının akademisyenler tarafından Kütüphanemize bildirilmesi ile oluşturulmuş olup, Ödünç Verme Bankosu yanındaki raflarda muhafaza edilir. Bu kitapların bilgilerine Katalog Tarama alanından tarama yapılarak ulaşılabilir.
    Rezerve kitaplar kimlik karşılığında, sadece  2(iki) saat süre ile Kütüphane içerisinde kullanılmak koşulu ile ödünç alınabilir. 

    İmkanlar

    Kütüphane’nin her yerinde kablosuz internet bağlantısı mevcuttur.

    Okuyucuların birlikte çalışmaları için 2 adet oda, Grup Çalışma Odası olarak hizmete sunulmuştur. 

    Grup çalışma odalarını randevu alarak rezerve etmek mümkündür. Odaların yanındaki panoda asılı olan çizelgelere rezervasyon oluşturulabilir. Bu rezerve süresi günde iki saat olacak şekildedir. 

    Çalışma Saatleri

    Akademik Yıl İçinde
    Hafta içi 08.30- 22.00
    Cumartesi 10.00-17.00
    Pazar Kapalı
    Yaz ve Yarıyıl Tatili
    Hafta içi 08:30 - 17:45
    Hafta sonu Kapalı
    Alt Kat 7/24 açıktır

    Çalışma Saatleri

    Akademik Yıl İçinde
    Hafta içi 08.30- 22.00
    Cumartesi 10.00-17.00
    Pazar Kapalı
    Yaz ve Yarıyıl Tatili
    Hafta içi 08:30 - 17:45
    Hafta sonu Kapalı
    Alt Kat 7/24 açıktır